ONDERNEMERS

 

Bedrijfsadministratie

Voor u als ondernemer staat de onderneming centraal. Iedere dag wordt u geconfronteerd met nieuwe vragen en uitdagingen. Om steeds de juiste beslissingen te kunnen nemen, is het belangrijk dat u snel inzicht heeft in de prestaties van uw onderneming. Een goede financiële administratie is hierbij onmisbaar.  

 

Online boekhouden

U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om zelf uw boekhouding in te voeren via internet. Wij maken hiervoor gebruik van e-Boekhouden. Voor relatief lage maandkosten, heeft u de beschikking over een volwaardig boekhoudpakket. Wij kunnen met u meekijken en desgewenst aanvullingen maken. U hoeft geen eigen software aan te schaffen en rekening te houden met updates. Het pakket kent ook nog diverse uitbreidingen om de administratie verder te professionaliseren. Mocht u zelf helemaal niet willen boekhouden, dan is het ook mogelijk dat u via kijkrechten uw administratie inziet.

 

Jaarrekening 

Of het nou gaat om een eenmanszaak, een VOF, een B.V. of een ingewikkelde B.V. met consolidaties, wij kunnen voor u de juiste jaarrekening samenstellen, die voldoet aan de wettelijke vereisten.

Wij hechten er belang aan deze cijfers met u te bespreken. Zo voldoet u niet alleen aan uw verplichtingen, maar kunt u deze ook weer voor u laten werken ten aanzien van uw beleidsbeslissingen.

 

Belastingaangiften

Wij zijn u graag van dienst bij het verzorgen van de:

  • omzetbelasting
  • loonbelasting
  • inkomstenbelasting
  • vennootschapsbelasting
  • dividendbelasting
  • controle van aanslagen

 

Financieel en Fiscaal advies

Wij zijn een full-service administratiekantoor en dus in staat om op vele terreinen te adviseren en zonodig te begeleiden. Het grote voordeel is dat u maar één gesprekspartner heeft. Mochten er grensoverschrijdende fiscale vragen zijn dan beschikken wij over een uitgebreid netwerk van vakbekwame fiscalisten, juristen en assurantietussenpersonen. 

 

Loonadministratie

De salarisverwerking binnen uw onderneming moet perfect geregeld zijn. Zo moeten salarissen op tijd en foutloos uitbetaald worden. Naast de nettobetalingen aan uw personeel, dient tevens de afdracht plaats te vinden van de loonheffing en premies werknemersverzekering. De snel veranderende en vaak complexe wetgeving op het gebied van loonheffingen en sociale zekerheid maakt dit niet altijd eenvoudig.

Onze werkzaamheden bestaan uit het verlonen van de door u aangeleverde loonmutaties. Periodiek ontvangt u van ons:

  • salarisstroken
  • de periodieke aangifte loonheffing
  • de periodieke loonjournaalposten
  • betaallijst nettolonen
  • verzamelloonlijst
  • de periodieke opgaaf aan de pensioenverzekeraar

Daarnaast zal u als werkgever te maken kunnen krijgen met allerlei vragen van uw personeelsleden over het salaris, onkostenvergoeding, arbeidsovereenkomst etc. Daarom kunt u de personeelszaken bij ons uitbesteden. Hierbij kunt u denken aan:

  • opstellen arbeidsovereenkomsten
  • verzuimadministratie en contacten met de arbodienst
  • ziekmelding en zwangerschapmelding aan de arbodienst en/of UWV
  • arbeidsvoorwaardenbeleid en uitvoering hiervan (levensloop, auto van de zaak, pensioenregeling, etc.)

 

Software waarmee wij werken

 

CONTACT

Gebruik onderstaand contactformulier om met ons in contact te komen. Heeft u dringende vragen, bel ons dan direct via 06-19376037. Of mail ons via info@loumedi.nl